Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Mieszkaniec powiatu sokólskiego oszukany „na zdalny pulpit”

Data publikacji 13.05.2021

27-letni mieszkaniec powiatu sokólskiego został oszukany przez rzekomego pracownika banku. Mężczyzna poprzez zainstalowanie na swoim telefonie aplikacji zdalnego pulpitu, sam dał dostęp oszustce do swojego konta. Jak się okazało, na jego dane został zaciągnięty kredyt. Pokrzywdzony stracił 20 tysięcy złotych.

Oszuści działając metodą "na zdalny pulpit” nie odpuszczają. Tym razem ich ofiarą stał się 27-letni mieszkaniec powiatu sokólskiego. Wczoraj do mężczyzny zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku. Poinformowała, że ktoś próbował wypłacić pieniądze z jego konta oraz usiłował zaciągnąć pożyczkę wykorzystując dane do bankowości elektronicznej. Oszustka, poleciła mężczyźnie zainstalować w telefonie aplikację, która będzie chronić przed utratą oszczędności. Dzięki aplikacji kobieta zdobyła dane do konta 27-latka i zaciągnęła kredyt w kwocie 30 tysięcy złotych. Niestety mężczyzna wykonał kolejne instrukcje "konsultantki banku" i przelał łącznie 20 tysięcy złotych poprzez płatność Blik „w ramach reklamacji” na rzekome konto banku. Kiedy mężczyzna zorientował się, że mógł paść ofiarą oszustwa o całej sytuacji poinformował policjantów.

Apelujemy o ostrożność i rozsądek. Zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym stosujmy zasadę ograniczonego zaufania i nikomu nie udostępniajmy danych logowania do naszych rachunków bankowych. Oszuści coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit”. Kradzież pieniędzy odbywa się na oczach pokrzywdzonych. Przestępcy najpierw skłaniają ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi urządzenia z dostępem do bankowości elektronicznej, a potem polecają, by zalogowała się do swojego konta.

Pamiętaj!

  • jeśli osoba podająca się za pracownika banku proponuje Ci zainstalowanie w telefonie lub komputerze oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. W takiej sytuacji rozłącz się i najlepiej z innego aparatu telefonicznego zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku;
  • nigdy nie udostępniaj nikomu swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej oraz kodów jednorazowych, nawet pracownikom banku;
  • nie autoryzuj przelewów, których sam nie wykonujesz. Nie podawaj żadnych kodów autoryzacyjnych w przypadku kiedy ktoś do Ciebie dzwoni (niezależnie z jakiego numeru).
Powrót na górę strony