Oszukany na „zdalny pulpit”
Sokólscy policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”. Ostatnio ich ofiarą padł 57-letni mieszkaniec powiatu sokólskiego. Mężczyzna, za namową fałszywego konsultanta chciał pomnożyć zyski inwestując na rynku kryptowalut. Zainstalował program podany przez przestępcę i w ten sposób udostępnił dane do konta. Oszust wykorzystując tę wiedzę wypłacił z jego konta blisko 30 tysięcy złotych.
Przestępcy posługują się różnymi metodami, by szybko zdobyć pieniądze. Często wykorzystują metodę „na zdalny pulpit". W ostatnich dniach, przestępca działając w ten sposób oszukał 57-letniego mieszkańca powiatu sokólskiego. Jak ustalili policjanci, mężczyzna w 2020 roku zainwestował pieniądze na rynku kryptowalut. W ubiegłym tygodniu skontaktował się z nim mężczyzna podający się za konsultanta informując, że wypracował dla niego zysk w kwocie 40 tysięcy złotych. Zadeklarował wypłatę tych środków pomniejszone o prowizję. Za namową oszusta 57-latek zainstalował na swoim komputerze aplikację typu AnyDesk do zdalnej obsługi urządzenia. Następnie mężczyzna postępując zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta zalogował się do konta bankowego. W ten sposób dał przestępcy dostęp do swojego konta. Oszust, zamiast wpłacić zysk z inwestycji na konto, wypłacił z niego blisko 30 tysięcy złotych.
Co robić, by nie paść ofiarą oszustów?
- Kieruj się rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych;
- Zachowaj szczególną ostrożność przy atrakcyjnych inwestycjach, bo tą metodą najczęściej działają oszuści;
- Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nie udostępniaj innym osobom danych do swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
- Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;
- Jeśli osobą podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych Twoich lub Twojego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.