Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kolejna osoba oszukana "na zdalny pulpit" straciła 50 tysięcy złotych

Data publikacji 28.12.2021

Oszuści, działający metodą ,,na zdalny pulpit”, nie odpuszczają. Wczoraj kolejna osoba poinformowała policjantów, że została oszukana. 68-letnia mieszkanka Sokółki po zainstalowaniu aplikacji podanej przez fałszywego pracownika banku straciła łącznie 50 tysięcy złotych.

Oszuści, działający metodą ,,na zdalny pulpit", są nadal aktywni. Przestępcy posługują się różnymi legendami, ale cel jest jeden. Chodzi o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi urządzenia i dzięki niej zdobyć dane do konta bankowego. Wczoraj do sokólskich policjantów zgłosiła się 68-letnia kobieta, która padła ofiarą przestępcy, działającego tą metodą. Jak ustalili mundurowi, mieszkanka Sokółki 23 grudnia odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Przekonywał on, że doszło do włamania na jej konto bankowe. Aby zabezpieczyć środki zgromadzone na koncie, według instrukcji oszusta, należało ściągnąć na telefon aplikację. Dodatkowo, mężczyzna zaoferował rozmówczyni rekompensatę w wysokości 1000 złotych za poświęcony czas na rozmowę. Kobieta, chcąc uchronić posiadane pieniądze, postępowała zgodnie z poleceniami rzekomego konsultanta. Pobrała wskazaną przez niego aplikację, po czym zalogowała się do bankowości elektronicznej. W ten sposób dała oszustowi dostęp do swojego konta. Za namową oszusta udostępniła też zdjęcie karty płatniczej. Wczoraj okazało się, że z jej konta zniknęło ponad 2 tysiące złotych oraz zaciągnięto kredyt na kwotę 48 tysięcy złotych.
 

Aby nie paść ofiarą oszustów pamiętaj:

  • jeśli dzwoni do Ciebie pracownik banku i proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzenia, możesz być pewien, że jest to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;
  • jeśli pracownik banku telefonicznie żąda zweryfikowania Twoich danych lub Twojego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, najlepiej rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego bank;
  • tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nie udostępniaj innym osobom danych do konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych.
Powrót na górę strony