Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

OSZUKANY „NA BLIKA”

Data publikacji 29.12.2021

Oszuści, aby wyłudzić pieniądze, często wykorzystują portale społecznościowe oraz komunikatory. Podszywając się pod znajomych dążą do uzyskania kodu BLIK. Tym razem, ofiarą oszusta padł mieszkaniec Dąbrowy Białostockiej, który stracił 3 tysiące złotych.

Wczoraj, do policjantów z dąbrowskiego komisariatu zgłosił się 31-letni mieszkaniec Dąbrowy Białostockiej. Mężczyzna poinformował mundurowych, że został oszukany przez osobę, która wysyłała do niego wiadomości za pomocą komunikatora. Jak ustalili mundurowi, ktoś włamał się na konto portalu społecznościowego jego znajomego. Następnie podszywając się pod niego, poprosił pokrzywdzonego o pilną pożyczkę za pomocą wygenerowania kodu BLIK. Mężczyzna dwukrotnie wysłał kod. Kiedy otrzymał prośbę o kolejny przelew, zadzwonił do znajomego, by upewnić się, że to od niego otrzymał wiadomość. Jak się okazało znajomy nie kontaktował się z nim za pośrednictwem komunikatora i nie prosił go o pomoc finansową. Niestety w ten sposób 31-latek stracił 3 tysiące złotych.

Pamiętajmy! Aby nie paść ofiarą oszustów należy weryfikować tożsamość osób, które w celu uzyskania pożyczki wysyłają do nas wiadomość za pośrednictwem komunikatorów z prośbą o wygenerowanie kodu BLIK. Często oszuści podszywają się pod znajomych na portalach społecznościowych i proszą o pilną pomoc finansową. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju wsparcia.

Powrót na górę strony