WŁAMANIA NA KONTA SPOŁECZNOŚCIOWE I PROŚBA O PIENIĄDZE – TO CZĘSTA METODA DZIAŁANIA OSZUSTÓW
Cyberprzestępcy, aby wyłudzić pieniądze, coraz częściej wykorzystują popularne portale społecznościowe oraz komunikatory. Włamując się na konta społecznościowe, podszywają się pod ich właścicieli i wysyłają znajomym wiadomości z prośbą o kody BLIK. Tylko wczoraj do sokólskich policjantów zgłosiły się dwie osoby, które w ten sposób straciły pieniądze.
Podszywanie się pod znajomych na portalu społecznościowym czy komunikatorze jest jedną z metod działania oszustów, którzy chcą w ten sposób wyłudzić pieniądze. Tylko wczoraj do sokólskich policjantów zgłosiły się dwie osoby, które w ten sposób straciły pieniądze. Jedną z nich była 54-letnia mieszkanka miasta. Kobieta powiedziała mundurowym, że na jednym z komunikatorów odezwała się do niej córka i poprosiła o pomoc w opłacie. Mieszkanka Sokółki myśląc, że pomaga córce wygenerowała kod BLIK, który zatwierdziła. W kolejnej wiadomości córka poprosiła o ponowne wygenerowanie kodu BLIK, bo przelew nie przeszedł. Wtedy 54-latka zorientowała się, że mogła paść ofiarą oszustów i zdzwoniła do córki. Niestety straciła ponad 900 złotych.
W ten sam sposób pieniądze stracił 20-letni mieszkaniec gminy Sokółka. Mężczyzna dostał wiadomość od znajomej, że potrzebuje ona pomocy w opłacie i poprosiła o wygenerowanie i udostępnienie kodu BLIK. Mężczyzna, chcąc pomóc znajomej, wygenerował kilka kodów BLIK. Kiedy zorientował się, że to oszustwo powiadomił policjantów. 20-latek stracił ponad 8000 złotych.
Ostrzegamy! Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.